Rahsia Saya Sembuh Gerd,Anxiety & Gastrik

    Author: fitry Genre:
    Rating


    Nama : Mohd Syahfarul Bin Shahaimi
    Umur : 34 Tahun


        Di sini saya nak kongsi sikit pengalaman yang saya lalui sebelum ni.Saya Tahu Pasti Diantara Anda ada yang mengalami masalah sama macam saya jugak

     Mai Kita Baca dulu sampai habis.

        Ia bermula pada tahun Jun 2019 arwah org tua saya telah meninggal dunia & telah pergi menghadap allah s.w.t. Semasa tu saya ok lagi & badan tidak rasa apa2 lagi. Cumanya sedih yang teramat sangat kerana pemergian ayahanda yang tercinta. Jadi seminggu lepas pada tu. Saya dah rasa badan ni macam pelik sangat tidak sedap. Jantung jadi berdebar² walau  tidak buat apa2 pun, kaki tangan naik gatal2 & jadi sejuk secara tiba2 .Pernafasan jadi pendek,  gelisah tiba2 kebas seluruh badan.

       Mungkin sebab saya x boleh terima kenyataan lagi yang ayahanda saya dah pergi untuk selamanya,  (stress). Jadi saya pun pergi ke hospital,  bila pergi hospital buat rawatan check tekanan darah, check jantung, paru² & air kencing semuanya normal.. Cumanya doctor cakap saya ni Over stress & Gastrik. Jadi bagi lah ubat kapur gastrik tu & ubat tahan sakit. Masa tu saya pun terasa pelik, tak akan kalau stress sampai macam ni sekali rasa..Habis apa sebenarnya sakit aku ni..!!





       Selepas 2/3 hari, makan ubat hospital tak ada kesan apa2, effect dia tetap sama.. Saya pun cuba la pergi rawatan islam & berubat kampung. Duit yang habis tak payah cakap lah, sampai beribu habis untuk nak sihat balik. Bila berubat,  simtom yang saya rasa ni tanda2 dia sama mcm orang yang kena SANTAU & SIHIR..

        bila dengar macam tu lagi lah saya pucat, Takut & stress??? Berat badan pun turun mendadak sampai 14KG.. makan langsung tak lalu. Makan sikit je muntah. Sapa lah nk buat aku ni... Selama dekat setahun saya ulang alik rawatan islam & hspital. Sampai 1 hari tu, saya sampai nak kena isi form Sakit jiwa (mental) dah dari hspital pasal sakit saya ni. Kerja pn terpaksa berhenti, kaki tangan sentiasa sejuk,  berdebar jantung laju 24jam. ''aku ni dh nak mati ka yaallah''

        Orang yang tak rasa dia takkan Faham.. Sakit dia lagi perit, Orang tengok macam Kita ni sihat tapi dalaman tu Sangat tak kuat.. dia punya rasa memang Macam nak mati.. Dan sakit Macamni tidak ada luka , tidak ada lebam & tiada apa apa pon..

        Check memang tak ada apa².. Malah ada yang anggap penyakit dia ni sakit jiwa lah , gila lah mental lah . Sebab tak pernah rasa kan?? Kalau dah rasa barulah akan tahu.. Sakit ni bukan kita mintak, tapi dia akan terus attack tanpa bagi HINT & Sesiapa je boleh kena sebenarnya..

        Jadi, saya pun buat keputusan untuk cari cara lain untuk penyakit macam saya ni. Saya search penyakit yang simptom dia sama macam saya rasa ni.. Rupa nya simptom yang saya kena ni ada kena mengena dengan GASTRIK,  GERD & ANXIETY. Setahun juga saya menderita baru saya jumpa apa sakit saya ni..  Allahuakbar...




        Jadi saya akan terangkan dengan ringkas dan mudah untuk faham ya. Gastrik, Gerd, Anxiety ni dia akan buat sesorang tu cemas tanpa sebab , sukar bernafas, jantung berdegup dengan cepat secara tiba², Susah nk tidur , Terlalu memikirkan sesuatu benda dalam satu masa, Fikiran kacau bilau & yang paling takut ialah selalu Fikir tentang kematian Dalam Kepala ni.. 

        Kalau Dengar ni memang orang akan gelak, ketawa.. Tak dinafikan, kalau cerita pada orang pon orang akan cakap Dia ni Gila Ka.. Gila itu lain, Tekanan itu lain, Dan Rata² yang kena Penyakit Ni disebabkan oleh penat dari segi mental / fizikal dan kerap berfikir tanpa tujuan.. banyak faktor juga Sebenarnya.*

       GASTRIK, GERD, ANXIETY ni nak pulih memang akan ambil masa sedikit.. Ada yang hidapnya sejak kecil sampai dewasa.. Ada yang hidap bertahun tahun.. Dan Ada yang meninggal dunia.. Benda ni Orang tengok sebelah mata, tapi jangan lah rasa.. Memang kalau dilihat dengan mata kasar, penghidap Gerd, anxiety ni mereka tak tunjuk.. Selalu menangis tanpa sebab kerana terasa ketakutan dan cemas ja.

        Bila saya nak tidur takut,  semua takut..keluar rumah takut.. Nak kena matahari pun jadi takut.
    Senang cerita semua takut dan cemas lah..Ada yang hilang selera makan hingga menjadi kurus kering . Saya tidak boleh keluar rumah seolah olah merasakan ada ssuatu akan terjadi, padahal tidak. Selalu rasakan "jap lagi aku akan mati" padahal tidak berlaku pun. Hidup jadi murung dan kemurungan pun berlaku..




        Pesakit yang hidap Gastrik, Gerd & anxiety ni boleh pulih, tapi dia takkan pulih 100%.. Bergantung pada seseorang itu jugak.. Yang menentukannya ialah MINDSET kita sendiri. Tak ada seorang pun yang mahukan jadi macam ni, malah sy juga....

        Dan Ada yang tak faham, mereka akan cakap macam2, kurang iman lah, kurang agamalah dan macam² lah lagi.. Salah Semua tu,  Jadi saya nak bagitahu sikit ye,  Apabila pesakit mcm saya ni mahu solat, solatnya pon memang tidak akan khusyuk, Macam mana saya tahu ?? Saya sendiri yang alami Penyakit mcm ni, jadi sy sangat memahami, sebab dah lama saya kaji penyakit saya ni..

    Disini saya nak nyatakan sikit cara mengubati sakit macam saya ni Gastrik, Gerd & Anxiety secara umum...

    1) Dekatkan diri dengan tuhan.. banyakkan istighfar, Selawat & Jangan tinggalkan Solat,  inshallah

    2) Tolong jauhkan diri dengan orang yang negatif.. Biar tak ada kawan yang ramai asalkan kawan yang berkualiti.. Bila berkawan dengan orang yang negatif, Minda kita akan stress dan bertambah parah Penyakit ni..

    3) MINDSET, Selalu cakap dalam hati dan tukar MINDSET "aku Sihat, aku tak takut " Kadang sebab mindset kita lemah, jadi Betulkan mindset yea..

    4) Jangan berseorangan,  Selalulah bergaul, berbual dan cerita masalah pada orang yang memahami.. Luah segalanya, mesti akan rasa lega..

    5) Buat aktiviti yang seronok bersama kawan kawan, suami / isteri, anak² atau parents untuk mengelakkan berfikir terlalu banyak dan cemas.. Sedikit sebanyak boleh membuatkan kita lupa tentang "benda" itu..

    6) Jangan tidur keseorangan..sentiasa tidur berteman supaya boleh tangani jika berlaku yang tidak diingini, contohnya pesakit gerd, anxiety akan kurang tidur dan cepat cemas, atau mungkin sesak nafas.. Jadi Orang sekeliling sangatlah penting dan main peranan.

    7) Jika perlu, dapatkan nasihat doktor PSY,  Anxiety bukan gila,  Jangan takut.. Sedikit sebanyak boleh melegakan pesakit. Mereka lagi memahami.. dapatkan nasihat mereka..

    8) Makan makanan yang sihat.. Banyakkan minum air masak Sehari sekurang²nya 3Liter ya.

    9) Cabar diri untuk pecah tembok yang kita takut, contohnya takut untuk keluar rumah,  Cabar diri untuk keluar dan yakin, Tukar mindset, inshallah boleh..

    10) Sokongan moral  mental dan fizikal,  Sokongan dari Keluarga, suami, isteri , kawan² dan mereka yang paham apa itu penyakit Gastrik, gerd & anxiety ni.. Sentiasalah bagi dorang support..

        Ada yang tanya "macam mana boleh kena anxiety ?" . Hmm seperti apa yang saya tahu kemungkinan dari mental fizikal yang penat ,lemah , kerap berfikir , stress sebab jaga anak , kerja , bisnes , stress pasal orang , dan sebagainya (sila rujuk pakar) . Kalau benda nak datang kita pon tidak akan jangka . Sesiapa akan kena, Artis pun kena apetah lagi kita orang biasa .

        Akhir kata , Gerd, anxiety ni datang tanpa bagi Hint lah.. Saya percaya semua orang tidak mahu rasakan sakit "MISTERI" ni Kan..Sesetengah pesakit anxiety tak dapat kawal, boleh mengakibatkan kematian, Anxiety bukan gila.. Please lah alert if ada kawan2 atau ada yang hidapi benda ni.. Bagi support dan inshallah semua akan jadi Seperti sedia kala

        Jadi disini setelah menanggung penyakit yang sekian lama ni,  saya pun terjumpa 1 produk ni dekat FB. Mulany saya tak berapa nak percaya sangat produk² macam ni, sebab hospital keluar masuk & cek tak ada apa2. Jadi saya nak cuba jugak produk ni. Sebab saya terbaca,  simptom2 dia sama macam apa yang saya rasa.

        Bila buka FB, saya terbaca nama produk ni HAW-FI PLUS.. ''apa hawfi plus ni''? saya baca simptom2 dia sama macam sakit saya & hawfi ni dapat Menyelesaikan masalah Saya, Sangat² perit saya rasa selama ni & nasiblah keluarga faham & banyak bersabar..

        Sampai Dah Tahap Nak putus Asa dh., Semenjak Guna Produk HAW-FI PLUS ni, saya cuba dalam 5 ke 6 sachet dah boleh rasa perubahan yang sangat cepat dekat badan saya ni..jadi berdebar dah kurang, jadi berani untuk keluar pada rumah, makan pun dah jadi lalu & x sesak nafas lagi. Boleh kata bnyak dh la improvement dekat badan saya ni.

        Yang bestnya dengan HAWFI PLUS ni, Dia ada MBB tau, FREE GUIDE pulak tu, saya pun tertanya lah apa dia MBB ni?? MBB ni (MAKAN BAGI BETUL).. owhh, MBB ni Dietect saya akan pantau segala pemakanan saya, apa yg boleh makan & minum,  semuanya diajar, yg penting kita sebagai pesakit yang nak sembuh ni,  kenalah ikut betul2 apa yg dietect ajarkan ya..




        Jadi Saya sekarang ni rasa Dah kembali semangat dan Ceria semula...Saya teramat2 berterima kasih & bersyukur Kerana HAWFI PLUS dapat mengubah apa yang saya tanggung selama ni..

        Jika Anda Alami Masalah sama mcm saya seperti Diatas ni,  Boleh lah Mencuba & kita iktiar,  Inshaallah Semoga Diberikan Kesembuhan Dari ALLAH S. W. T..

       Walau saya dah sihat,  Hawfi saya tetap teruskan jadi suplement untuk diri saya. Jadikan vitamin harian saya untuk lebih sihat & kembali ceria.

        kata akhir Dari saya, Bertindaklah sebelum melarat ya,  saya dulu lambat bertindak,  sebab tak tahu kan apa sbb dia.., jadi pada anda yang baca kisah saya ni. Jadi kan lah sebagai tauladan ya. Duit banyak sekalipun kaya mcm mana pun,  kalau sakit apa pun x boleh buat kan.. Jadi Bonus yang paling penting kita SIHAT,  bila sihat apa pun boleh buat. Terima kasih dengar cerita saya ya..


    Leave a Reply