Perjalanan Suzie Sembuh Dari Gastrik

    Author: fitry Genre:
    Rating




    Nama : Suzieliah Ambrose
    Umur: 36 tahun
     
        Syukur kepada Tuhan kerana akhirnya kini saya boleh berpuasa dan  bebas untuk melakukan aktiviti-aktiviti berat tanpa semput dan sesak nafas.
     
        Saya menghadapi masalah sesak nafas, kembung, jantung berdegup kencang, tekanan darah tinggi, berkahak, pedih ulu hati, selalu terjaga waktu malam dan panik (anxiety).
    Semua simptom ni bermula pada Mac 2020 sebelum pkp, sy mula ke klinik apabila saya mula merasa pening dan penglihatan gelap. Kawan saya menghantar ke klinik.

    Saya diberi ubat untuk darah tinggi kerana bacaan tekanan darah saya sangat tinggi dan ECG tapi keputusannya normal. Ubat yang diberikan itu masih tidak dapat membantu menyelesaikan sakit saya, kerana esoknya saya masih datang ke kecemasan sebab masalah sesak nafas. Di hospital, saya dibuat sekali lagi ujian ECG. 

        Bacaannya juga normal bermakna saya bukan ada masalah jantung. Tekanan darah dan nadi tinggi. Doktor kata saya cuma gastrik. Saya diberikan suntikan ubat gastrik. Dirumah, saya rajin untuk makan ubat gastrik dan makan bagi memastikan gastrik tidak menyerang. Namun semuanya tidak menampakkan perubahan, malah keadaan semakin teruk. Saya tidak mampu untuk membantu membuat kerja harian kerana badan lemah, semput, dan macam tak cukup nafas bila banyak bergerak. 

        Setiap hari menjadi suram, saya hanya mampu duduk dan berbaring di bilik. Bermulalah saya selalu merasa takut kerana memikirkan tentang ajal.
    Di penghujung bulan April 2020, ketika saya sudah buntu memikirkan apa sebenarnya yang berlaku pada diri saya, saya ternampak iklan HAWFI Plus di facebook. Saya mendapati simptom-simptom yang dinyatakan adalah sama seperti yang saya alami. Saya segera menghubungi nombor yang tertera diiklan tersebut dan membeli HAWFI. 

        Dietect HAWFI terus mengajar saya cara makan yang betul selain cara minum HAWFI. Banyak info mengenai pemahaman tentang sakit yang saya alami yang mereka ajarkan kepada saya. Semakin hari saya semakin faham apa yang sebenarnya sakit saya, cara untuk elakkan daripada berulang serta bagaimana untuk kekalkan kesihatan ke tahap optima. Bukan saja memberi kelegaan kepada saya, malah saya semakin bersemangat dan ceria. Dalam sekotak itu, masalah anxiety dan sesak nafas beransur hilang. 

        Saya meneruskan minum HAWFI sehingga simptom yang saya hadapi dulu hilang. Saya juga mengamalkan vitamin C & B iaitu Real C dan Real B sebagai supplemen harian untuk memastikan badan saya cukup vitamin dan tenaga. Sangat bersyukur kerana HAWFI dan tunjuk ajar makan yang betul dari team MBB, kini saya seorang yang bebas dari masalah gerd dan anxiety.

        Harapan saya, buat anda yang mengalami masalah gastrik, gerd dan anxiety di luar sana supaya jangan berputus asa kerana sakit ini sebenarnya boleh sembuh. Jangan ragu-ragu untuk mencuba HAWFI kerana saya adalah bukti HAWFI dan MBB memang berkesan. Saya percaya dan berdoa agar anda juga akan peroleh kesembuhan dan dapat kembali ceria bersama keluarga.




    Leave a Reply